Did you really think she'd stay?

53263-192Jag vet inte om det är så att jag är superduktig, eller om det är för att jag tycker det är en bra ursäkt för att inte gå ut, men jag har totalt låst mig inne nu. Inte för att jag någonsin går ut på helger ändå men förutom ett möjligt rep imorgon kväll så håller jag mig inomhus i mitt kök och försöker skriva. Ok, jag blev snorfull i måndags och skrek en version av Nirvanas lithium, jag repade i onsdags och drack vin i kaféet då alla andra var sena och spontandrack sen på sejdeln tills midnatt, men annars sitter jag i mitt kök.

Saken med mitt skrivande är ju att jag är fullständigt ADHD när det gäller att forma en uppsats. Jag tänker "nu ska jag skriva om faktorer bakom terrorism" och så skriver jag 2 meningar. Sen får jag en tanke om statsterror och börjar leta i 3 olika böcker. Där hittar jag någonting om statens monopol på legitimt våld och undrar var jag kan få in det i det redan skrivna.

Sen sitter jag och stirrar på en mango i en kvart och undrar om den någonsin ska mogna och hur jag ska veta om den är mogen. Sen tittar jag ner i en bok och gör ett ljud som närmast kan stavas "nnghhrhn" och drar mig lite i håret.
Sen kollar jag bakom mig och undrar, hoppas, önskar att det fanns något att diska. Jag tycker att jag förtjänar en cigarett och tar med mig en bok. Får en massa bra idéer som försvinner så fort jag sätter mig ner i köket igen.

Skriver 3 rader om Hizbollah och raderar det omedelbart. Letar referenser. Gör mitt ljud igen. Kollar mobilen och tycker att jag förtjänar en rast av någon anledning. Sätter mig framför Oprah och undrar vad jag håller på med.

Mangon lär mogna långt före jag gör det.

Kommentarer
Postat av: milla

mangon är mogen när den är lite mjuk..

Postat av: patrik2

Jag känner med dig. Det var därför jag aldrig pluggade klart nåt. Det funkar inte. Man kan låtsas en tid, men sen börjar folk märka att man inte gör någonting.

2006-12-17 @ 23:33:56
URL: http://carriageclock.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback