Maps

53263-183Det är märkligt med folk som tänker, funderar och skriver om vilken typ av relation de kan ha. Särskilt om man själv någon gång har berörts av det.


Det gamla vanliga med att man ska vara snäll men inte en tanklös mes, omtänksam men inte någon romantiker och så vidare räcker inte som balansgång.

Dessutom ska man veta när man ska vara på och ringa och vilja hitta på någonting och när man ska hålla avstånd.
Något som är direkt omöjligt såklart, men ändå finns detta krav hos vissa. 

Tillbakalutade förhållanden borde vara vad folk eftersöker, trodde jag. Men sen får man någon misstanke om att problemet skulle vara att man inte visade tillräcklig uppmärksamhet eller 100% tillgivenhet, även om det antagligen inte berör just mig alls så tar jag åt mig.  Mitt behov av utrymme är stort men likaså är min tendens att kväva folk jag tycker för mycket om.


När jag tänker efter så är jag nog helt hopplös.

Jag kan ena stunden vara tjurig och full i ett hörn och nästa ögonblick klänger jag och försöker få uppmärksamhet som en cocker spaniel. Med lika mycket drägel men mindre gulligt beteende.
Om jag bara lyckas tima dessa två nivåer så att de passar in på något kjoltyg så kanske jag träffar någon som stannar eller som jag stannar hos.


Kommentarer
Postat av: mattias

tjurig och full i ett hörn låter värre faktiskt. risken är ju att man dräglar då med och det är liksom inte charmigt nånstans.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback