The revolution will be televized

53263-205Hon kanske inte ser mycket ut för världen, Lyndsey Marshal, men hon är helt strålande vacker och fullständigt-från-vettet-het som Cleopatra i cp-dyra serien Rome.
Jag kan inte säga att jag någonsin sett ett helt avsnitt, då det inte alls är lika mycket sex, våld och dekadens som tv-recensenter annars skulle nämna i ett enda andetag. Överhuvudtaget är tv-människor otroligt tråkiga när de talar om serier. De repeterar grundkonceptet om och om igen och verkar ha möten där de gemensamt kommer fram till ett uttalande om vad allt handlar om. Så som Rome har beskrivits kan man tro att det är en blandning mellan SAW III, Slipknot live at varbergs fästning och porrversionen av MacBeth.
Kanske är jag bara avtrubbad.

Entourage är förresten fantastisk fin. Det är nog dialogerna och vänskapen som gör det så mysigt att titta på. Samtidigt som det inte gör något att jag kan titta på 2 avsnitt från första säsongen, missa 14 och sedan se det senaste. Man hänger med ändå.

Tv upphör aldrig att förvåna och förslava mig. Jag har länge undrat vad som försiggår på MTV och vad folk egentligen pysslar med där hela dagarna. Att de ens har en tablå har helt förbigått mig. De visar samma avsnitt av Jackass som de visade två gånger förra veckan, de har så mycket text och reklam för 3-mobiler på skärmen så att man bara nästan kan skymta en skakande rumpa där i bakgrunden.

53263-203Och jag VET att jag inte ska irritera mig på MTV överhuvudtaget, men vafan är det med alla fake-reality serier de visar? Room Raiders, Date my mom...o.s.v.. det är inte reality eftersom de har repliker, och det är inte drama eftersom de inte kan läsa repliker. Dessutom finns det 8 serier, enbart i det skandinaviska utbudet, gud vet hur många det finns i USA.

Det sista jag tänker irritera mig på är VH1producerade celebrity dokumentärer. Top 10 hollywood infidelity stories o.s.v. Filmade tidningsrubriker blandas med folk som inte är journalister, inte är vänner till kändisar eller ens halvkändisar själva men som ändå sitter och gestikulerar till uttalanden som "Paris has always Loved going to Jimmy Choo's, but now she can't stand it".

Nej nu måste jag sluta, snart börjar jag väl skriva om Klick också.

Här är några Riktiga kändisar.

Kommentarer
Postat av: holms

varför försöka sej på såna konstmål när vi ändå gjorde lika många baljor som england??

Postat av: patrik

Jag stör mig också på MTV:s reality-serier, de är så tråkiga...

Jag gillar bara Cribs.

2007-01-08 @ 17:36:53
URL: http://ifidontwritethisblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback