Ambition makes you look pretty ugly

53263-166Vaknar av att nyheterna tjatar om vädret. Denna gång är det sant, snö täcker min uteplats och när jag ska röka efter en torftig makrillfrukost så fryser jag sönder. Jag längtar aldrig efter vintern, aldrig. Men på sommaren är det svårt att tänka sig vad som är så farligt med lite kyla.

På samma sätt som jag på vintern inte fattar vad jag klagade på under sommaren. Det är inte en fråga om vart gräset är grönare, utan snarare att jag tycker att jag var en sån jäkla pussy förra årstiden; det är NU man ska klaga.

Rent konkret så kan man inte somna på sommaren och inte vakna på vintern. Värme håller en utanför sängen och kyla låser fast en.




"Diskursens Ordning" med Michel Foucault ska i alla fall tillbaks till biblioteket, den saken är klar. Så jag letar fram långkalsongerna, men inte förrän jag har grävt fram Hagnesta Hill. Jag lyssnar så sällan på Kent nuförtiden, men det är lite av en tradition när snön kommit och man inte riktigt är van.
Av andra vanor går jag in på folks internetprofiler och låter det hugga mig i magen.

I hem till gården tänder Daz på garaget när det älskande paret försöker kopulera. Go Daz.
Han gör det säkert inte för att slå ett slag mot kärleken, utan för att han har ett jäkla humör. Men jag väljer själv hur jag ser på hem till gården.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag letade också fram kent häromdagen, lyssnade på verkligen när jag gick upp på morgonen. Inte den mest uppiggande morgonmusik, men det var fint ändå.

2006-11-02 @ 14:19:25
Postat av: a

det är bra att du lyssnar på kent sällan. kent är inte bra för själen och dessutom har dom förstört allt allt allt. jag hatar den dagen dom sänkte ner discokulan i publiken och började en ny era.
jag är förresten exakt lika dan men årstiderna. jag tycker att jag själv var en pussy förra årstiden. perfekt förklaring. höst och vår är väl egentligen det som är bra för då är början av längtan efter det som man tror kommer bli bra men som man sedan bara hatar. jävla snö.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback