I can't see anyone else smiling here, are you sure...?

53263-170Igår var trevligt. Jag fick framföra Common People på Kelly's karaeoke scen och jag fick dricka en massa öl. Alla var trevliga och jag var faktiskt glad. Det kan man behöva ibland.

En äldre man som höll på GAIS ville inte slita sig från vårt bord. Jag har en tendens att vilja vara diplomatiskt och försöka vara trevlig mot folk så att de ska lämna mig ifred. Ida skriker hellre åt dem att försvinna ur hennes åsyn. Återigen fungerade hennes taktik bättre.
Problemet med att be alkoholiserade personer med dålig insikt i uppfostran och fotboll att gå iväg är att jag är kille, trots allt.

Mina försök att gratulera till 10.e platsen i allsvenskan och säga att jag verkligen behöver prata med mina vänner så, snälla, kan farbror bara gå iväg en stund ses bara som att jag ser ner på honom. Vilket jag naturligtvis gör, men taktiken innebär en chansning på att alkoholintag ska trubba av de sinnen som känner av ens undertoner.

Men hur man än försöker så blir situationen ändå en kille som ber en annan kille att pysa så att han kan dricka öl med sina brudkompisar. En konfrontation som orsakat konflikter och brutna pannben sedan bronsåldern. Ida är en flicka och kan för det mesta skrika åt folk på ett sätt som de nästan rent freudianskt tolkar som en moderlig tillsägelse.

Jag är inte grabbig överhuvudtaget, men jag vet att jag är en kille. Därmed så undviker jag ögonkontakt med fulla vikingagrabbar på spårvagnen eftersom bara en snegling kan leda till ett "vafanglordupåskaduhastrykellervemfantrorduattduärBÖGJÄVEEL" och en uppskuren mjälte.

53263-171Jag har ett förslag om alkohol-körkort som kommer lösa allt detta. Kortfattat handlar det om ett prov man genomgår vid 18/20 års ålder som är som en blandning mellan uppkörning och konfirmationsläger. Man får testa olika alkoholsorter vid ett läger under bevakning av samhällsforskare och dylika experter. Detta kostar en viss summa pengar, mest för att betala de drycker man förtär. Forskarna ser hur man beter sig på fyllan och man får själv lära sig hur man gör. Blir man för bråkig får man inget alkoholkort och kan därmed inte beställa eller köpa alkohol.

Misslyckas man kan man gå anger-management terapi och ta om det igen efter ett halvår.

Kommentarer
Postat av: a

mäh! patrik, har du inte lärt dig att du inte ska prata med främmande män. tänk att vi nästan blev skjutna i gbg. din glasögonorm..

Postat av: Annelie

jag tycker det är dags att vi tar tag i det där med alkoholkörkort typ...NU!...alldeles för många på nattens jobbfest som skulle fått underkänt på den kursen!...dags o fika snart för övrigt!

2006-11-08 @ 22:18:03
Postat av: Patrik2

Du sa iaf något. Jag bara satt där. Jag tycker det är så jävla obehagligt.
Men vi ska självklart bli återkommande stormästare på quizen. Alla kommer hata oss och folk kommer sluta gå dit bara för att de vet att de inte har någon chans! Men vi måste komma på ett riktigt namn som vi kan använda...

2006-11-09 @ 10:58:11
URL: http://bogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback