It's like a badhead in the morning

53263-182MTV2 är fortfarande bra men jag märker mer och mer att det är fokus på ett fåtal artister. Arctic Monkeys pumpar ut videor med en sådan frenesi att man skulle kunna tro att det är Malcom Mclaren som är i farten igen. The Killers spelas hela tiden och de är inte speciellt intressanta. Kasabian likaså, men jag känner att jag ändå blir allmänbildad. Muse har jag aldrig lyssnat på speciellt mycket men nu när de sitter med Zane Lowe och går igenom sina videor genom tiderna så får jag en chans att se hur de lät från början. Låter lite som the bends på sina håll och jag får väl lite mer respekt för dem än vad jag tidigare gett dem.

 


Det var väldigt längesen vi repade, vilket slog mig i går kväll när jag skulle sova. Det var längesen jag överhuvudtaget träffade mina bandkompisar. Träffade Kevin när jag skulle klippa mig förra veckan och jag märkte att jag lät överdrivet brittisk, vilket är min naturliga dialekt men det får mig att låta som en anglofil idiot så jag brukar automatiskt tona ner det. Men det var så länge sedan jag talade det vardagligt så det var snudd på att jag sa ”innit”.

 


Jag har även ett annat talfel som gör att jag vissa dagar sluddrar när jag pratar med folk. Enormt irriterande och jag vet inte vad det beror på. Vätskebrist antagligen. Det känns som om min tunga är en torr svamp och ingen förstår vad jag säger. Vilket leder till att jag blir för självkritisk och då börjar mumla av genans. Folk hör ännu mindre vad jag säger och jag håller käften. Ingen blir glad.



I natt drömde jag att Oprah sa att jag luktade svett. Jag minns att jag sa ”ja, du är i alla fall ärlig”.


 

Jag måste ta tag i mitt liv. Det har blivit en ond cirkel av lathet och uppgivenhet. Det är inte bara det att jag har skolan att bli klar med. Jag gör inget kreativt på den lediga tid jag tagit mig den senaste månaden. Hade jag repat, övat, träffat nya människor, läst något givande eller ens haft kul så hade jag kunnat ursäkta min odygd. Men jag har bara blivit bra på Pro Evolution Soccer, stirrat på troll i World of Warcraft, suttit ner och druckit öl och städat.


Jag behöver struktur. Jag behöver att ha bestämda tider då jag verkligen sitter ner och kan skriva och kolla på klockan och tänka ”nej, nu måste jag ner och fika med Petra” och så gör jag något kreativt och givande och kan lägga sig med gott samvete.

Jag behöver inte bli vuxen egentligen. Jag behöver bara bli 25. I huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback