Sexy Back

53263-159Idag besökte jag 2:a långgatan på första gången på väldigt länge. Jag, Patrik och Ida vann musikquizzen i vårt oslagbara lag "I would do anything for love, but I won't do that" men jag fick en kass skiva för mitt besvär. Det gör ingenting. Äran är allt. Jag kunde Jamie Lee Curtis filmen och dessutom sa jag "sexy back med justin timberlake" inom 1 sekund av dess påbörjan. Vi ska nu börja spela proffesionellt. Europa nästa. Sponsorer väntar.

Imorgon kan det bli kareoke. Jag kanske gör mitt sista framträdande med Common People. Vi får se.




Glamourgrabbigheten verkar inte försvinna i första taget. Den har nu varit aktiv i ungefär 2 år och dess död verkar inte vara på ingång. Glamourgrabbigheten kännetecknas av ett par fenomen som är våldsamt plågsamma.

 

Förutom det gamla vanliga tjatet om hur svinaktiga och skenheliga Slitz och Café är så har detta nu även kommit att innefatta glamour. Grabbar har alltid gillat fräsiga bilar och brudar, men den nya generationen är klädda i grått.

 

Ocean’s 11, Lock Stock and Two Smoking Barrells är stora inspirationer. Alla glamourgrabbar vill vara som Brad Pitt och George Clooney; smarta, charmiga grabbar med glimten i ögat och en snabb bil under röven. Välklädda och smilande pokerspelare. Poker är en stor del av glamourgrabbens vardag. Att ha pokerkvällar med riktiga spelchips och whiskey är en självklarhet.

 
Housemixes får dem att tro att de är med i poker-scenen i lockstock. De önskar överhuvudtaget att när de slänger fram korten över bordet så ska det stanna upp helt plötsligt i stop-motion.

Tv4-sporten är ännu en stöttepelare. De kvinnliga programledarna viker ut sig i Slitz och Café och de manliga sitter och runkar till sig själva.

 
53263-168Överhuvudtaget har det skett en, på ytan sett, uppgång i rikedom bland Sveriges ungdomar. Alla ser ut som brats även om de inte har mer pengar än en själv. Det var inte detta jag såg framför mig när jag drömde om skoluniformer och en återgång till mods-scenen. Varför blir det aldrig, aldrig som jag vill? Det är typiskt karma. Jag klagar över någonting och önskar mig något. Sen kommer sensmoralen in i lågbudget-filmen som är mitt liv och visar att det är lika jävligt hur det än ser ut. Skillnaden nu är bara att nu brölar grabbarna i WE-jeans istället för läderväst. Det låter likförbannat illa.




Kommentarer
Postat av: a

a ok. jag trodde inte det var varje år det snöade utan bara ett visst år.. men jag har nog fel. snö är i vilket fall inte bra. jag var 17 och dum.

Postat av: Anonym

jag tror min kommentar försvann, men jag skrev något om att jag hade för mig att snipen inte var just varje år utan något speciellt år, men jag har nog fel. dessutom är inte snö bra. jag var 17 och dum.

2006-11-07 @ 16:18:22
URL: http://alessandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback