Big Time

53263-167Musikbyråns 10-årsjubileum håller mig vaken då tro det eller ej, varannan till var tredje artist är något jag gillar. Än så länge har de enda jag hatar varit Ulf Lundell, Robyn och nu kommer snart polyphonic spree. jag hatar polyphonic. jävla hippies.
Dessutom är jag besviken av min brist på vin och min tillgång på rom. jag har inte ens någonting att blanda med men ändå tänkte jag fira min vita vecka genom att påbörja en svart sådan.

Musikbyrån fick mig ändå att åter tänka på artister såsom jonny greenwood och the strokes.
Stefan var förbi innan och jag slog honom i Fifa 06. eller det blev jämnt egentligen. Han ville höra strokes och jag satte på first impressions of earth.

Det roliga var att både stefan (som bara hört de två singlarna) och jag (som ganska direkt avfärdade hela albumet efter inköp) insåg hur jäkla bra " vision of division" var. Jag har nog aldrig varit så direkt träffad av Julians texter innan. Inte för att de var "how soon is now" direkt...men ändå...

Sing me a song
You could be
Tell Me a tale
Just like me
Don't turn it my way
Happy and free
I'll turn it to shit
Happy and free...
All that I do is wait for you
I can't get along with all your friends
I don't know how to act
That's all there is.
Why do I accept the things you say?
You know what to change
But not in what way
How Long Must I Wait

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback