A horror-soundtrack from a stagnant waterbed

53263-143Jag känner och har känt alldeles för många människor med mer allvarsamma problem än jag för att jag ska känna mig benägen att uttrycka mina egna.
Men samtidigt har jag alltid gett andra rätten att kunna ventilera sina bekymmer i stil med att "osten är slut!!" oavsett hur det ser ut i Rwanda.
Så jag borde ge mig själv den rätten också.
Däremot blir inte detta ett långt och detaljerat utspel om mitt psyke och möjliga diagnoser. Jag vet förhoppningsvis vart gränsen går innan det blir lamt och självömkande. Jag söker ingen uppmärksamhet eller sympatier.


Man behöver inte direkt vara borderline för att lyssna på The Fear med Pulp och tänka ”faaan vad sant”. Men den inspirerar mig att fundera på det här.

Making out that they’re ok when they’re not…When you’re sad, and you’re lonely, and it all turns out wrong, when you’ve got the Fear. And when you’re no longer searching for beauty or love, just some kind of life with the edges taken off..When you can’t even define what it is that you’re frightened of….


Det jag har kommit fram till är iallafall att jag är för ung för att hålla på så här. Jag kan ställa mig själv frågan ”är jag lycklig” och antagligen svara ”jovars” om jag någonsin skulle börja använda det uttrycket. Jag vet liksom inget annat. Jag har på något sätt alltid tänkt att folk har roligare än vad jag har. Är det folk jag inte känner så klassar jag dem som idioter som studsar omkring. Är det folk jag känner så skäms jag för att jag riskerar att förstöra allt det roliga.


Jag ska i alla fall ta reda på om det här är vad jag tror att det är. När jag läser om det och de tipsar om att ”ta ett varmt bad och slappna av” så har jag lätt för att skita i det och övertygar mig själv om att jag bara inbillar mig. Men med tanke på vilka skitråd de ger folk som är direkt mano-depressiva så ser jag ingen skada i att ta reda på hur det egentligen ligger till.

Jag mår som sagt inte dåligt alls och jag är inte deprimerad.
Men jag tar mig rätten att ventilera.

Även om jag har ost kvar i kylskåpet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback