A Riot of My Own

53263-151

Underbara Canal + visar en Clash dokumentär jag aldrig hört talas om. I och för sig kan jag ytterst lite om Clash överhuvudtaget, men ”Rude Boy” från 1980 är en märklig syn.

Det är en turnédokumentär men ändå spelfilm. En roddare försöker börja jobba med The Clash och det är ungefär storyn. Sen om han är skådis har jag ingen aning om. Men det roliga är ju att se hur oerhört bisarrt allt var på den tiden.

Alla får ju stryk hela tiden. Vakter och polis är totalt militanta. Jag vet inte hur stora Clash var på den tiden men inte tillräckligt stora för att inte bli slagna av polisen när de försöker lämna en spelning. Det verkar i alla fall runt den tiden som de började lyssna på alldeles för mycket baktakt.

Mick Jones ser ut som gitarristen i Queen. Vad heter han nu..Brian..någonting. Freely antagligen. Troligtvis Jenkins.

Roddaren är oerhört pinsam. Någon måste berätta för mig om han är skådespelare eller hur det är fungerar.

Jag vet ju ingenting.




Kommentarer
Postat av: Jessica

Brian May heter han. Lär din musik-historia pojk! (och du kallar dig gitarrist??!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback