Beware of the Borg.

53263-141Ayesha och Wille Craaford i SVTs valvaka. Ayesha tar upp "East Tiiimår" som den dumma fan hon är. Dessutom säger hon att ungdomar inte fått tillräcklig information om valet och en debatt om att internet helt har gått politiker förbi.


Men herregud. Internet? Ska det göra att ungdomar bryr sig? Jag hoppas att ungdomar bryr sig mindre än vad de gör. Ungdomar som röstar är delade i två läger enligt mig; de som vill ha 25.000 i studiebidrag under gymnasiet och Sverigedemokrater. Åt helvete med ungdomen. Sätt dem i arbete istället så att jag slipper.





Valresultatet går ännu inte att kommentera. Men jag har i alla fall röstat så jag kan inte ha dåligt samvete.

Vafan. Nu ska Wille sjunga och trubadura. Ska det här vara Public Service?
Jaha. Nu har alliansen vunnit. Jag kommer se fram emot regeringsskiftet när jag är 29 och hoppas att jag inte påverkas alltför mycket. Jag skyller på Göran Persson.
Det som jag för med mig mest är nog moderata valarbetares sång.. "olé olé olé olé, alliansen, alliansen" 
Herregud. Vad lamt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback