Come and kiss me by the riverside

53263-147Det har känts lite märkligt i en vecka nu. Jag tror det beror på min förkylning. Eller kanske vädret. Fick panik i morse när det damp ner ett brev från Stockholms Universitet. Jag har aldrig ens sett Stockholms Universitet och aldrig sökt till det men jag fick ändå en ilande känsla av att jag hade gjort något fel. Men de ville bara utnyttja mig till en undersökning om valet.

Jag är mest lat vad gäller valet. Men jag funderar på att helhjärtat kunna säga "politik suger, jag hatar valet ååååh". Helst på Helsinborgska.

Men sanningen är att jag inte är helt insatt. Med det menar jag att jag är vänster men att jag undrar om jag inte oroar mig för mycket för borgarna. The Borg. Men ibland är xenofobi bra. Jag håller mig nog på min sida.

Det enda som är bra med deras sida är att dom inte tjatar så jävla mycket. Igår på Kellys satt en pojke och skrek ut sitt samhällsförakt. Pojken var kommunist och jag antar att han satt med partivänner men ändå pratade han om de mest fundamentala tankegångarna hos Marx som alla måste hört till leda.

Jag har svårt att tro att kapitalister sitter och vrålar med sina kompisar om vikten av en regelfri marknad och slår näven i bordet. Hur fåniga de än må vara.

Inatt drömde jag att jag bråkade våldsamt med Ida och att min redovisning om Chodorow var imorgon. Så jag ska faktiskt plugga idag. Com Hem har lurat mig men det kan jag berätta om sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback