Cornershop

53263-148Var och promenerade ner förbi koloniträdgårdarna ner till OK/Q8 macken för att hämta en bok jag beställt. Jag kommer nog aldrig komma över det där med hur posten fungerar. I filmer så kommer alltid the UPS man med sin bruna uniform och säger "sign here, please sir" och så får man sitt paket.
Men inte i Sverige såklart. Hur metro är det att lulla ner som en annan drönare till en bensinmack där de hatar mig för att jag beställer saker hela tiden. De blev tillräckligt förbannade när mackar skulle börja sälja bullar antar jag och hela postomställningen måste varit sista droppen.

Uttrycket "going postal" som myntades då arbetare på det amerikanska postverket fick ett psykbryt och började skjuta folk efter ett väldigt monotomt jobb som fick dem att höra röster kommer säkert ärvas av bensinpumparna. Speciellt de från den gamla skolan som fortfarande vet hur man byter en strålkastarlampa och inte ser ut som om de precis sökt till Fame Factory.

Med min tur blir det säkert jag som kommer in och frågar efter en nybakad crossaint, 4 hekto löst te, en dubbelespresso och dessutom vill hämta ut kurslitteratur när Eva-Maja har en riktigt dålig dag.

Min närbutik har införskaffat en apparat som när dörren öppnas säger "hello, and WELCOME" på asiatisk engelska. Den sattes igång 8 gånger på de 30 sekundrarna jag var där och det var bara jag och en dam där.

Världen kan vara så rar ibland.

Kommentarer
Postat av: milla

en sån apparat vill jag ha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback