Give Credit Where Credit is Due

53263-139Jag hade tänkt, för längesedan att skriva om en skribent jag upptäckte under min praktik. Jag avskyr för det mesta folk som har sånt här som förvärvsarbete, och särskilt sådana som är som mig själv.

Men min fiendes fiende är min vän. Så Ronnie Sandahl, du är min vän. The Voice (of R'n'B and HipHop) hade nyligen ett inslag från stureplan.se där Ronnie Sandahl toppade deras utelista och redaktören önskade i stort sett livet ur Ronnie. Så då mindes jag att jag faktiskt uppskattade hans ord.

Han jobbar för Aftonbladet och har en fånig porträttbild. Men jag har sällan sett en bra porträttbild på någon.

"En tidning som heter SOLO Girl frågar mig om min drömkvinna.
  Jag tänker.
  Jag gör faktiskt det ibland.
  Blundar och låter ögonblicken rusa fram på näthinnan.
  Kate Hudsons tårar innan hon säger ”what kind of beer” i ”Almost Famous”. Robyn och hennes sneda framtand på Nalens scen i höstas. Natalie Portmans självföraktande sotsvarta kärlek (i ett par väldigt heta hotpants) till Jude Law i ”Closer”.
  Inte undra på att allt går åt helvete."


http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/2769_normal.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback