Rimming Bingo

53263-140En alldeles lagom förförisk kvinna ringde mig från FHM, antagligen angående en prenumeration men det var i alla fall fånigt. Jag har antagligen raljerat om det förut, att de inte kan stå för vad de egentligen är utan försöker få in någon sorts grabbglamour in i det hela. Allt är poker, italiensk fotboll, las vegas kupper och smakfullt avklädda brudar. Alltså porr i en machouniform. Ok, men stå för det då.

 


Men en viss sorts respekt för Bingo Rimér väcktes ändå i en intervju i halvtidningen Macho. Han verkar faktiskt förstå vad han håller på med och hur systemet fungerar.




Hur mycket retuscherar du?
Jag retuscherar jättemycket…


Men då finns tjejerna egentligen inte?
Ja, det är en drömvärld men det är ju lite meningen också. På samma sätt som att bläddra i Klick-bilagan och drömma sej bort till en glamorös värld med bilder på alla fina klänningar och tänka ”Åh, om jag var där” men nu sitter jag här. 


Jag skulle gärna sätta latinos och svarta tjejer på omslaget om jag visste att jag fortfarande kunde sälja lösnummer och betala löner. Men det säljer inte för i Sverige är man fullständigt ointresserad av mångfald. Jag vågar inte gå i bräschen för att tuta i en hel generation att de ska uppfatta månfald.

 

Sex säljer. Kvällstidningarna säljer på samma mekanismer som vi. De paketerar det bara annorlunda, typ ”skandal! Här är bilderna på Big Brother-Jessica som kommer i nästa Moore”. Dom kan hålla ryggen fri för att dom gör något journalistiskt och skriver om ett fenomen säger dom. Men i slutändan handlar det om pengar och lösnummer.

 
http://www.tidningenmacho.se  

Kommentarer
Postat av: alle

alltså jag kom precis att tänka på hur anti du var att skaffa en blogg i början. jag minns att jag och jag tror att även ida tjatade på dig i veckor innan du skaffade en. erkänn att det är vårt att vara utan den...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback