The Reason is Treason

image316Jag sitter och lyssnar på Howlin' Pelles sommarprat på sveriges radios hemsida. Han är helt fantastisk. På ämnet om att han anklagas för att gå runt på stan och göra hives-gester så förklarar han att inget han gör är en fasad.

"Däremot om du träffar mig i ett sammanhang när jag inte står med förstärkare i full volym bakom mig och tusentals skrikande människor framför mig så tror jag att jag kommer vara lite lugnare och ge ett lite mer sansat intryck. Men det tror jag egentligen gäller alla människor."

Samtidigt sitter jag i mjukisbyxor, undrar var sjutton min nagelfil är och försöker studera konstruktivism när jag egentligen bara sitter och väntar på Chelsea - Liverpool på canal + sport.

Jag skrev en tenta i torsdags som Petra hjälpte mig att plugga till. Hon förhörde mig genom att läsa frågor från de första två salstentorna jag skrev om politisk teori och det hjälpte mycket. Problemet är bara att när jag skrivit tentan så väntade jag mig att samhället i stort skulle klappa om mig, ge mig cred och säga att nu Patrik ska du ta det lugnt.

Det var istället dags att plugga till nästa tenta omedelbart och jag är inte tillräckligt vuxen för att fatta att jag inte precis har sammanställt ett livsverk utan bara gjort ungefär 5% av det som förväntas av en student på en utbildning som bara precis kräver grundläggande behörighet.

Men många saker har den senaste veckan fått mig att bli sugen på att bli sådär seriöst intresserad av att vara i band igen. Så nu har jag hört av mig till Lord Jake och förhoppningsvis kan vi styra upp låtskrivande och rep igen.

För det var väl det jag skulle göra nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback