Unbiased Media

image318Nu är jag så trött. 16 artiklar per tidning om att Sverige slagit USA med 1-0. Fine. Det är ändå där jag bor. 15 artiklar om att Zlatan inte gör mål. Helt ok, svenskar tror fortfarande att de är tredje bäst i världen på fotboll och tror att så kallade superswedes ska kunna cykelsparka in bollar från höger och vänster oavsett vilket korplag de spelar i.

14 artiklar om att Danmark har förlorat mot Irland med 4-0. Detta ska uppenbarligen vara "pinsamt".

Inte en enda artikel på aftonbladet.se eller expressen.se om att Norge har slagit Argentina med 2-1. Hallå.

Att Norge vinner är en nyhet. Att Danmark förlorar är en av naturen given variabel som sällan utmanas. Att de överhuvudtaget 1, passerar en nykterhetskontroll innan de byts in och 2, förstår vad de andra säger är för mig obegripligt.

Men Norge sänkte Argentina med 2-1. Dessutom piskade Ungern Italien med 3-1 på ett riktigt stiligt sätt. Cannavaro och de andra var som bortblåsta mot de Gulaschpumpade slaverna. Norge vann inte lika stiligt men vann ändå.

Varför favoriseras alltid Danmark? Varför inte glädjas med Norge istället för att skratta åt danskar, något som ändå slutade vara roligt för flera år sedan. Jag förstår själv inte som halvnorsk, är det för att de slog svenskarna i skidor hela tiden? Är det för att danskt öl är billigare? Jävla svenskar.

Här är er nya superswede. The one, The only; Josefin Öqvist. And now she has a blogg.
j
ossanblogg
Här är ett smakprov på denna damfotbollens Oscar Wilde

På fredag ska ja åka ner till Linköping en sväng å hälsar på mina lagkamrater saknar dem verkligen.Har hört av Maria i mitt lag att de e lagfest på lör kan bli riktigt kul eftersom ja har typ vart skadad hela sommaren så de behövs göra något roligt.Och ja kan säga när vi har fester i laget e de alltid super roligt:)

 

Ha de toppen allihopa kramar/Finan


 

 


Kommentarer
Postat av: Stefan Breti

HAHAHA jag älskar dig Patrik!

2007-08-24 @ 14:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback