Killersnail

image295På morgonen av min sista arbetsdag innan semestern uppfattar jag något som inte hör hemma på mitt sovrumsgolv. Det är en killer snail. Mördarsnigel. Arion lusitanicus. På mitt golv.

Nog för att jag bor bredvid en skog och att min altan är infesterad, men det finns en gräns. Spindlar och småkryp har länge fört en strid mot mig och mitt hem och det är ett krig jag på något sätt fått acceptera. Men när en snigel lyckas ta sig in (hur?) och krälar omkring när jag sover så har gränsen överskridits.

Det är enligt min arbetskamrat Tobias totalt överdrivet av mig att dra paralleller till andra okonventionella attacker såsom Pearl Harbour och nine-eleven men jag ser bara för många likheter. Det här är ett krig som ska föras där ute. Inte på hemmaplan.

Nu blir det bara till att öka försvaret här hemma. Saltbarriärer kommer upprättas och vissa rättigheter såsom att ha fönster och dörrar öppna kommer att gravt begränsas.


Och det kommer dröja länge innan jag sätter ner fötterna utan att bära glasögon igen


Kommentarer
Postat av: Svea linn

Vad sägs om helgen? x

Postat av: Annika

Jag hade för fan svimmat av obehag. Tur att du är en warrior!

2007-07-21 @ 03:11:03
URL: http://www.fatale.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback