the Woolpack

image296Naturens anfall fortsätter. Tänk er nu att sitta på toaletten på morgonen, ta upp en ny rulle och en spindel bestämt sig för att bygga ett base camp där.

Förutom min oerhörda spindelfobi, höjdrädsla, farträdsla, dansknoja och allmän ängslighet så har jag även små ritualer i vardagen. Jag börjar dessutom ana att även om jag inte har tvångsyndrom så har min kropp det. Den vill inte ha kaffe eller cigg på morgonen om den inte är mätt för då blir den dålig. Nu har detta utvecklats till att den inte vill äta, dricka kaffe eller röka om jag inte har duschat och tagit på mig riktiga kläder. Mjukisbyxor och gårdagens t-shirt duger alls inte.

Det får mig att börja misstänka att jag kanske är en fullt fungerande människa fast i en OCD-ängslig kropp.

Eller så är det bara så att jag fortsätter att hitta bevis för att jag är speciell och inte jobbig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback