...then hurry home

image294Imorgon är sista dagen på jobbet innan jag har min efterlängtade semester. Ida hånar mina klagomål över arbete. Antagligen tolkar hon det som om jag anser mig vara utbränd.

Saken är helt enkelt att jag saknar att kunna tänka klart. Jag kan inte längre se en kalender framför ögonen och uppfattar inte datum; bara måndagar och fredagar.

Dessutom har namnminnet försvunnit totalt, vilket är katastrof för mig. Jag berättar väldigt ofta helt meningslösa historier men de blir totalt poänglösa om jag inte kommer ihåg namnet på de jag pratar om.

Idag var det dock lite roligt på jobbet. Jag och en kille som heter Tobias ska måla om golvet i verkstaden, vilket innebär att vi först måste städa.

Ni måste förstå humormomentet i att Patrik ska putsa en svarv. Jag är dessutom explosionsrädd (ovanpå all annan ängslighet) så jag är helt övertygad om att dunkar med t-röd har lika stor explosionsrisk som en eldriven truck.

Dagens höjdpunkt var dock när jag skulle slipa golven med en maskin som har en roterande slipskiva, väldigt lik en sådan maskin man går omkring och buffar golv med. Det tog mig 10 minuter att lära mig starta den utan att fara runt som en vante 130 grader innan jag lyckades släppa.

Vi får se om min tankeverksamhet når några större höjder efter imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback