All hail the snail

Så har jag fått bredband efter år av keepin' it old school fo' shizzle. Trådlöst dessutom på min nya Siemens med windows vista och allt möjligt annat som jag är helt oförtjänt av.

Den senaste tiden har varit trevlig, på den positiva sidan har vi spelat in igen och det låter väldigt bra. På något sätt införskaffades Embee från Looptroop att scratcha i bakgrunden och Jaquee körar. Jag har aldrig gillat wailande men Johan sa att det lät primal scream så då är det väl ok. Vad jag gjorde? Absolut ingenting, bara flikade in okontroversiella synpunkter och försökte låta införstådd i facktermer. Jag bryggde även kaffe och bar på eget initiativ upp och ner pukor och cymbaler. Nedan; bilder på Jakob och Johan och resten av orkestern.



Det trista med den senaste tiden är mest småsaker, förutom Idas sjukdom som är en katastrof. Irritationsmoment #1; en liten fjant från mobilföretaget 3 ville ge mig en gratis mobil på nordstan när jag var på väg till hemköp. Jag tackade bestämt nej, men han envisades med att jag skulle ta den. Den var ju gratis. Jag ville klargöra för honom exakt hur mycket jag avskyr företaget han representerar och allt som är fel med företag som har idiotreklamer 15 gånger i sekunden. Men det enda jag fick ur mig var "nej, nej, nej, jag hatar er" vilket kunde tolkas som hets mot folkgrupp då jag inte lyckades klargöra vilka "er" var.

Irritationsmoment #2; Snöovädret som drog över stan. Jag brukar ändå vara förberedd på mars månads sepeväder. Jag har en teori om att det är moder naturs sätt att sålla bland befolkningen. Hon lurar oss med fint väder i en vecka och när folk tror att det är vår och klär av sig så schwump så öser det ner snö och alla fryser ihjäl.

Irritationsmoment #3; girl empowermentrörelsen som totalt sabbar all tanke på ett stabilt, könsneutralt samhälle. Tv3's girliliciouskväll på onsdagar med "snack om sex" och annan hjärnbefriad skit. tjejsnack-sidan som ger en bild av de greaseochvitvinspimplande "tjejer" som kollar på tv3's girlilicious kväll och sedan bloggar om det och nu senast aftonbladets löpsedel här bredvid om unga kvinnors ramaskri om att killar är för mesiga i sängen.

Aftonbladet har en jämställdhetsplan så imorgon blir löpsedeln "unga killar - ni är för jävla frigida tjejer, ta den i röven och sug för fan". Eller kanske inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback