Busy busy

image258Aldrig har jag varit så upptagen. Eller det var längesen. Grundlagskonvent i skolan hela förra veckan och nu kommittéarbete hela denna veckan som jag för det mesta avskyr, men det är en paus från föreläsningarna. Imorgon omtenta efter grupparbetet och samtidigt borde jag ha skrivit färdigt c-uppsatsen men det är rätt omöjligt.

Grupparbetet har ändå gått över förväntan, det är väldigt få jag föraktar i min grupp. Men det var ändå rätt typiskt att en tjej jag stämplat som "rätt ok" började diskutera GB's nya glassar som annonserades i Metro. Hon tyckte det var tarvligt att kritisera glassen "girlie".

Hon "Asså, vad är grejen, bara för att det är glitter i eller?"
Jag: "nej det är nog mest namnet som man reagerar på"
"Vadå för att det är glitter och rosa?"
-"nej, det kan det ju vara i vad som helst, rosa är ju bara en färg, men namnet antyder att den är för tjejer"
"men åååh, tjejer kommer ju ändå välja glitter och rosa, varför bry dom sig om såna skitsaker"
- "men det är ju skitsakerna man kan påverka överhuvudtaget och de saker som gör att man reproducerar den jävla inställningen och det är därför man bryr sig"
"ja jag tycker i alla fall att det finns viktigare saker att bry sig om"

Det var nog mest hennes ton som irriterade. Helt plötsligt blev hon bara en jäkla brud.

Men jag gillar de flesta andra. Idag blev jag häcklad för att jag hade för mycket kläder på mig. "du kommer få kropps-svamp".

Nu måste jag fortsätta plugga. Jag måste lära mig premisser och slutsatser.


Kommentarer
Postat av: Linn

Du är som en katalysator bland ingrodda, mansstereotypa testosterongrabbar förklädda till meterosexuella poppojkar. Keep on keepin' it real pumpkin. xxx


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback