Everyday is like sunday

image250Jag drack för första gången på två veckor i fredags och blev jättetrött. Vaknade alldeles för tidigt av att Petra skulle upp och åka till Schweiz. Sen dess har jag bara varit hemma och haft min Patrik-tid som jag då och då behöver.

Det går ut på att isolera mig och tråka ut mig själv med tv och spel. Sen är jag beredd på att vara ute i världen en hel vecka eller två. Det är lite som alla andra beroenden, jag blir grinig och irriterad om jag inte får vara själv då och då.

Men så är nog alla. Jag börjar låta som en dokusåpadeltagare som pratar om grundläggande mänskliga känslouttryck som om de vore hennes egna unika personlighetsdrag. "Alltså, när jag blir ledsen, då gråter jag. Sån är jag bara. Jag kör mitt eget race. När jag blir hungrig vill jag äta; jag tror jag är en ledargestalt."

En annan sak jag gör när jag kontakt-fastar är att jag blir pysslig. Bara när jag är riktigt, riktigt uttråkad och har att välja mellan Making the video: Shakira och att plugga så kan jag göra saker som att byta alla knoppar på skåpsluckorna i lägenheten. Sen rensade jag ur lådor, slängde en gammal stekpanna och dammsög för tredje gånger på 8 dagar.

Fast jag borde kanske plugga istället.

Kommentarer
Postat av: Anonym

varken jag eller ida klarar av att vara ensamma. eller åtminstone inte jag. fast inte ida heller tror jag. kanske i en timme. sen är det dags för panik och rastlöshet. macen är fin. du ska se på den. det är äkta kärlek där. ooh, mnigisen och ida-hunden är så söt. jag tänkte hälsa på gbg och ida i april. då ses vi säkert om du är i stan. om du inte har patrik-tid då förstås. men alla sj-biljetter verkar vara dyra som stryk. jag hittar inga 95kronors. men vi får se. ciao ciao!

2007-03-12 @ 21:40:59
Postat av: allie

varken jag eller ida klarar av att vara ensamma. eller åtminstone inte jag. fast inte ida heller tror jag. kanske i en timme. sen är det dags för panik och rastlöshet. macen är fin. du ska se på den. det är äkta kärlek där. ooh, mnigisen och ida-hunden är så söt. jag tänkte hälsa på gbg och ida i april. då ses vi säkert om du är i stan. om du inte har patrik-tid då förstås. men alla sj-biljetter verkar vara dyra som stryk. jag hittar inga 95kronors. men vi får se. ciao ciao!

2007-03-12 @ 21:41:16
Postat av: anders

hehe, såg din kommentar på 'Tjejsnack'-sidan.
Jo, jag vet: den är bloody awful, men jag lockas på nåt bisarrt sätt av sån skit. Typ som att man inte kan slita blicken från olycksplatser man passerar...

Postat av: selma

kikar in

Tjing

2007-03-19 @ 12:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback