Girl, get your credit straight

image247Hämtade ett kompendium om Nederländernas författningspolitik i skolan idag med Petra och såg att tentan var rättad, eller vad man nu kan kalla det när man bara skriver poäng på tentasvaren och inte förklarar vad man gjort fel.

Jag fick 1 ½ poäng ifrån godkänt vilket är så jäkla surt. Men mamma sa i alla fall att det var "bra att jag försökte och gjorde mitt bästa - till skillnad från c-uppsatsen." Hon är en ganska typisk mamma men välsigne henne.

Mitt elbolag är konstigt, de senaste räkningarna har varit på 0 kronor eller mindre. Nu fick jag dock en utbetalning på 653 från dem så tack Plusenergi. Överskottet ska gå till de fattiga; nämligen mig.

Men vad som är ännu viktigare är att jag idag fick veta något förbluffande. Munkar, alltså bakverket, är inte bara de friterade flottyr-ringar som jag och förhoppningsvis resten av Sverige ser framför oss.
I Göteborg och vissa andra delar av Västra Götaland kallas även de förkastliga "Mums-Mums" för munkar.

Otroligt sinnesomstörtande. Om det ens är ett ord.

Kommentarer
Postat av: Ida

tänk att du skriver om munkar när jag precis har kommit hem från ett kloster i jonsered. det va grejer det.

Postat av: alle

nej, jag har inte sett det än.. men det kommer. är på säsong 5 nu... 4 to go..

2007-03-10 @ 21:10:18
URL: http://alessandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback