Song for the sick

53263-242I onsdags var jag hemma hos Ida för första gången på länge. Vid 13 kände jag mig frisk men på vägen hem började jag känna symptom på förkylning. Vid 18 var den fullt utblommad och jag var gnällig, svag och reserverad.

Ja, mer än vanligt alltså.

Min hals kändes helt uppskuren och jag låg som vanligt för döden vilket är tradition vid förkylningar. Men det var ändå någon form av rekord i insjukning.

Nu är halsen bättre men jag är fortfarande sexigt snorig och får hålla mig hemma, vilket ger mig en chans att samla ihop mig inför skolan som jag återgår till nästa vecka. Tittar på ?Jakten mot nollpunkten? från 1971 där en man i en Dodge Challenger ska åka från Denver till San Fransisco på 15 timmar och blir jagad av poliser som alltid åker av vägen i ett damm-moln till allt snabbare banjomusik. Aldrig hört talas om den men Audioslave gjorde en kopia av den i en video från förra skivan.

Jag lär inte bli smartare av sånt här men jag känner mig långsamt friskare och det är väl ändå det viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback