Teenage wasteland

image260Så har jag hämtat hemtentan från internet. Att göra politik till något roligt är det absolut sämsta man kan göra. Det är inte roligt med grundlagar från början och ska man anpassa det för kidsen blir det dessutom pinsamt. Men varför inte få hemtentan tala för sig själv så får ni se hur rock and roll det kan vara med statsvetenskap, så ska jag fortsätta skämmas och ha ont i halsen.

Din hemtentauppgift blir att skriva en debattartikel om maximalt 8 000 tecken. Debatt¬-artikeln skall vara ett fränt och välskrivet men förstås sakligt inlägg i den pågående svenska för¬fatt¬nings¬politiska debatten.



Du har nu klivit ur den roll du blev tilldelad i Grundlagskonventet och skriver som dig själv.

Ta en stund åt att fundera över vad du har gjort. Andas. Ställ frågor till dig själv: Vad har jag lärt mig? Hur ser jag på dagens grundlag, vilka åsikter har jag skaffat mig? Varför är detta så viktigt? Försök att höja blicken ännu lite mer: hur kan du använda dig av allt det du har lärt dig? Vad är det för insikter som världen därute inte skall behöva avvara?



Vi slår vad om att ni slår flera av era kommande lärare på fingrarna
när det gäller den svenska grundlagen.

God språkbehandling. Läs högt för dig själv eller låt lillasyster eller moster läsa artikeln och recensera den.
P.S. Visst läser vi oftare om personen som skriver är intressant... Ni kan faktiskt underteckna med er titel ?deltagare i Grundlagskonvent vid statsvetenskapliga institutionen, Göteborgs universitet?. D.S.



När jag var liten och läste Kalle Anka & co så hatade jag alltid knattarna som lekte besserwissrar,  tjafsade och retade sin farbror kalle som jobbade och slet varenda dag för att sätta mat på bordet åt skitungar som inte ens var hans. Och nu känns det helt plötsligt som om jag har gröngölingsboken som kurslitteratur.


Kommentarer
Postat av: a

å, det verkar ju vara en skitkul uppgift. debattartikel och grundlags och författningstankar. har precis haft salstenta på det där-igår kväll. skrev 22 sidor i typ samma ämne. roligt! fast när jag kom ut från tntasalen hade jag kramp i hela handen....lycka till!!!

Postat av: patrik2

Sån jävla prettoskola du går i. Hur skriver man "fränt"? Idiotlärare med 50årskris.

2007-03-31 @ 13:01:04
URL: http://carriageclock.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback