The only thing that's real

image259Jag är sjuk. Igen. Min altruistiska sida har fördömt mig till feber. Ida den lilla bondehoran har smittat mig, men ansvaret är mitt då jag kunde haft balaclava på mig när jag gav hennes rättmätiga bigmacs till henne.

Jag vaknade klockan 4:30 av att jag skakade, och kravlade mig upp för att hitta en termometer. Nyvakenheten och febern gjorde att jag i princip var lika bra på att hitta som en skivad ananas men till slut fann jag min digitala termometer.

Var tvungen att tända lampan för att se vad resultatet blev och det tog ytterligare några minuter innan jag mindes vad en människas kroppstemperatur var efter först ha tänkt på min skostorlek. Det var dock ingen fara med siffrorna då de visade 37.4, men jag tvingades ändå klä på mig för att kunna somna igen.

På morgonen vaknade jag av stereon, mobillarmet och tv'n samtidigt. Jag var svettig och varm och kände mig ganska pigg. Stack iväg till skolan för grupparbete men satt mest och frös med luvtröja. En flicka påpekade hur dålig jag såg ut vilket gjorde allt bättre.

Åkte hem och somnade och nu bultar allting, jag pendlar mellan 38 och 39 graders feber och har ingen balans. Halsen är helt igensvälld men jag har inte ont i den iallafall. Jag mår mest illa.

Mailade till läraren om att jag tyvärr inte kan närvara på powerpointpresentationen imorgon och sa att jag är villig att komplettera. Hans svar värmde lika mycket som febern nästan.

"Hej Patrik, stackare! Självklart är det sängen som gäller när man har feber. Frånvaro på avslutningen är inte någon katastrof så länge man haft fläckfri närvaro på minst 4 av 7 grupparbetsdagar."


Kommentarer
Postat av: Patrik2

Han längst bak till höger ser ut som idolvinnaren, vad han nu heter, om 20 år. Det är där han kommer hamna.

Krya på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback