Film Actors Guild

Hittade en facebook-klubb med viss hobbypolitisk inriktning, älskade ljudet av statsvetenskap fortsättningskurs bland inläggen. "det är helt sjukt att vi inte har en författningsdomstol.. en sådan skulle stoppa en sån här lag eller ogiltigförklara den.. som det är nu så måste en lag uppenbart strida mot grundlagen för att man inte ska tillämpa den. rättsäkerhet är ett ord som politikerna inte vet om... samma sak med mäsnkliga rättigheter."

Nej det är väl så. Alla politiker i Sverige blir fullständigt maktgalna och bortskurna från det hederliga och insatta svenska folket i sina guldmålade korridorer. Endast vi, djupt insatta ungdomar med säkerligen 90hp i flertal enskilda kurser, kan visa vägen och Sverige är på väg mot 1984.

Jag vet inte bättre själv förvisso men jag utger mig inte för det heller.

Men bara för det så bloggar jag väl om 10 år från en bunker om att "first they came for the statsvetare, and I did not speak up because I was not a statsvetare" osv.

Men det är tveksamt om  att avlyssning skulle påverka något i Sverige överhuvudtaget. Det enda är väl att det skulle generera ett antal jobbtillfällen om man ska låta statsanställda sitta och lyssna på anarkaklimatvänners telefonsamtal och glo igenom Alexander Bards mailing-lista.

Den som ej har något att dölja räds inte en uppmärksam stat.

Men å andra sidan har ju gruppen en intressant poäng i att:
"Jag har vänner som inte har något alls emot avlyssning av privat personer och påstår själva att de inte alls skulle ha något emot att bli avlyssnade själva med motivationen att de inte har något att dölja. Men samtidigt stänger de dörren när de går på toa...(alla vet ju vad man gör där så varför stänga dörren om man inte har något att dölja???)"

Kommentarer
Postat av: Tommy

McCarthyism?

2008-06-14 @ 03:53:36
Postat av: Patrik

Det gäller att mota kommunisten vid dörrn!

2008-06-14 @ 14:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback