patrikpatrik.blogspot.com

Blogg.se säger: "Blogg Esse AB har sedan augusti 2007 utvecklat en ny programvara för bloggtjänsterna på blogg.se och webblogg.se. Under tiden har det funnits ett kontrakt med Desktop Headlines AS om användande av den gamla programvaran vilket löpte ut den 30 mars 2008." "...Dessa förhandlingar strandade vid ett möte i Oslo den 10 april. Desktop Headlines vill stänga tjänsten med omedelbar verkan vilket Blogg Esse inte kan acceptera. Vi framförde ett förslag till uppgörelse i godo, som dessvärre inte godtogs. Vi kommer att upphöra använda gamla programvaran så snart det är möjligt."


Desktop Headlines säger: "Vi orienterer om at styret til Blogg Esse AB er politianmeldt for brudd på lovgivningen om økonomisk kriminalitet og grovt brudd på åndsverksloven. Dette omfatter Roland Karlsson, Johan Bergström, Susanne Willfors og Martin Hansson der de to sistnevnte er representanter for majoritetseieren og innehar styreleder vervet i Blogg Esse AB."


Kortfattat så har blogg.se använt en norsk programvara tillverkat av Desktop Headlines AS längre än vad de har betalat Desktop för. Läs mer på Veckans affärer

I sympati med mina norska bröder och systrar tänker jag nu sluta använda blogg esses tjänster.

Jag ska undersöka möjligheterna att flytta mina inlägg, men det går antagligen inte.

kom till patrikpatrik.blogspot.com istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback