The end is nigh

I Terminator 2 lyckas de hitta den punkt i historien då allt går åt fanders, den lilla komponent som startar människans undergång på jorden och maskinernas övertagande.
Idag fann jag den brytpunkten i vår egen historia.

Tv4 har köpt canal plus.

Vad i helsike.

Nog för att de är en vän-kanal på sätt och vis, de är alltså inte med i viasat-koncernen men kanal 5 är starkt beroende av canal plus serier som delas ut efter att betal-kanalerna visat dem (med undantag för heroes och southpark) och sportevenemang (som tv4 ändå lyckas sno med hjälp av snikna tv-bolag).

Nu vet jag inte vad jag ska göra med mig själv alls.

Det är som om Kent köps av Bert Karlsson. Man vet att de inte alltid är så bra längre men man kan alltid förlita sig på en viss artistisk ådra där inne någonstans i sina val. Nu blir det väl Ola Wenström i varenda premier league sändning och Reine och Mimmi i fjällen på canal + hits.

Kommentarer
Postat av: Petra

Du ä la fö rolig. Du ska se att det ordnar sig. Puss

2008-06-16 @ 10:25:39
Postat av: Stefan

Ärligt talat så är jag rätt mycket mer rädd för Bonnier familjen än för det faktum unga människor som med brinannde iver vill jobba med kontraspionage på riktigt får sina vilda ambiotioner abrupt skjutna i sank då de tvingas läsa igenom mail efter mail med "kjamiZZ" och "orka". Stackars spoiner.

2008-06-16 @ 22:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback