The Flying Dutchmen

Även jag har haft svårigheter med att gilla lag som Italien, men det senaste året har jag alltmer kunnat se en viss skönhet i Gattusos skägg och Pirlos jäkla hårband. Dessutom är de azurblå färgerna ett fantastiskt komplement till en lysande grön fotbollsplan.

Så kommer en hög orangefärgade nederländare och fullkomligt kör över världsmästarna.
Att hata fotbollslag för att de är fula är antagligen inte lika berättigat som att hata dem för att de Spelar fult. Men det är något visst med det holländska laget som lyckas skära sig med allt på en fotbollsplan, färgmässigt, utseendemässigt och med för och efternamn som mer passar in i Mordor än i fotbollssammanhang.

Många hatar Tyskland, men det är ändå något vackert i hur ett helt lag kan röra sig i perfekt formation eller längs en rät linje för att nicka.

Nej jag hoppas såklart på Sverige men så länge varken Holland eller Turkiet klarar sig vidare så är jag faktiskt nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback