Why do they gotta front?

Aftonbladet beskriver det som en pinsam felskrivning.
Alltså att den tyska tidningen Berliner Morgenpost kallar det svenska fotbollslandslaget för tre kronor. Det borde väl alla veta att det är det svenska hockeylandslaget som kallas för detta och inga andra.
Eller är det kanske återigen så att svensk media överskattar sveriges betydelse i resten av världen?

I övrigt var det en bra match och jag gjorde mitt bästa att känna lika mycket för Sverige som för England men upptäckte att det fattas ett par hjärtsnörp för att känslorna helt ska infinna sig.

Men jag tjoade när målen gjordes och skrek ut min ilska över grekiska tjuvnyp. Så jag gjorde min plikt ändå.

Nu väntar Tjeckien mot Portugal och det blir ett bra test på Portugals förmåga detta EM. Om de lyckas passa och skjuta sig igenom det rutinerade Tjeckien så kan de mycket väl gå toklångt. Inte för att jag ser Tjeckien som något större hot detta EM men det är ändå en klass-skillnad i jämförelse med Schweiz och Turkiet.

Imorgon är det dessutom Tyskland - Kroatien och Nowhere Fast - E Samba. Svårtippade matcher båda två men det lutar mot knappa vinster för Tyskland och NF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback