Den "innre" processen

image367Dags att rekommendera en blogg till. Jag vet att Alle försöker lära mig att vara mer zen vad gäller andra människor, men när någon bloggar "Om jag skulle få önska mig en senstionellt bra kraft hos en kvinna så blir det sugkraften jag önskar till henne." och sedan bloggkommenterar Aftonbladets nätartikel om konflikten i Kenya med någon form av påhopp om rasism så måste jag få vädra mig. Speciellt eftersom jag har skoluppgifter att göra. Dessutom heter hans blogg "den innre processen" vilket låter som om Tom Clancy helt plötsligt börjat skriva berusad.

Jag klistrar in ett par godbitar så får det räcka så.

"Sanningen är den att svensk media i decennium i sina rapporter om konflikten (Israel/Palestina)medvetet ljugit och propagerat för den apparat av terror de palestinska folkets klanledare bedrivet både mot sitt eget och Israels folk."

"Aftonbladet skulle aldrig ha utmålat deltagarna i de konflikter vi bland annat kan se på Balkan, Irak, Columbia som primitiva stamkrigare. Aftonbladet skulle heller aldrig utmåla Usa som en nationen beståendes av primitiva stamkrigare. Detta till trots att Usa är det land som är flitigaste i världen att lägga sin näsa i blöt, och skicka trupp i syftet att spädda på olika konflikt och oroshärdar för att på så sätt gynna vapenindustrins profitörer."

"Enligt moderaterna är nämligen människor med handikapp en tärande grupp, som de med den starkes rätt anser sig ha rätt att sparka på, och förnedra på allehanda möjligt utstuderat grymma och orättfärdiga sätt."

Det får räcka så eftersom jag vet att ingen bryr sig. Men vafan. Det fria ordet börjar alltmer spela ut sin roll för mig.

Kommentarer
Postat av: Steve Lando

haha ja det är en riktigt skön blogg:)

Postat av: allie

hahaha, det är ju jätteroligt.-sugkraften...
men det där med innre var ju förstås lite irriterande...när jag läste din rubrik trodde jag att du hade blivit galen som skrivit fel. det var lugnande att se att det inte var du. det hade förstört min fina bild av dig. h.kram

2008-03-13 @ 19:32:18
URL: http://metrobloggen.se/alessandra
Postat av: Stefan

Arg bloggare är arg.

Doriangray är en njutning.

2008-03-14 @ 01:06:30
Postat av: Stefan

Fast vi vet ju allihop att internetdemokrati och det ljuva fria ordet ofta kan likställas med att högljudda skitnödiga människor sprutlackerar offentliga toaletter som andra, mer försynta och modesta peeps måste tvingas leva med.

2008-03-14 @ 01:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback