En helt ny karriär

Som ni kanske vet är jag inte bara skribent, musiker, astronaut, terroristexpert, estradör och charmigsåinihelvete utan även fotbollsspelare. Allt i mitt eget huvud.

Men fotboll har jag alltså försökt att börja spela. Efter att i endast en vecka vid 6 års ålder spelat fotboll i Triangelns IK i Eskilstuna (big it up) så hatade jag fotboll fram till 17 års ålder och inte långt efter detta började jag heja på Chelsea i vått och torrt. 

I höstas fick jag chansen att träna med ett division 7 lag på heden varje söndag och tokglad sprang jag och köpte fotbollsskor. Men nu börjar deras säsong så jag hoppar av då mina skillz inte helt är i par med division 7. Men helt klart korpen så jag hoppas fortfarande på en transfer medans fönstret är öppet. Jag är inte dyr och har endast en mindre assistbonus och övergångsklausul som standardkontrakt.

Nu är jag dock skadad. I början av min nyfunna karriär åkte min högra stortå på en smäll och blev till slut blå. I går trillade den av och jag svimmade nästan. Jag hanterar inte riktigt sådant och nu haltar jag omkring och försöker att inte tänka på det. Det är bara för obehagligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback