Oh my god it gets worse

snillet fortsätter. Jag ber om ursäkt. Detta inlägg sammanfattar bloggaren bättre.

kära IDIOTER som ej tror på klimathotet. detta är för er

Skrivet av Älska Schulman 27 februari 2008, klockan 17:07

Till er idioter som tror att all olycksbådande snack om klimathotet och växthuseffekten är båg och fejk.....titta ut genom fönstret och registrera en vita snön som ligger på vägarna.

Va? Finns det ingen snö där? Men nog faller det i alla fall snö? Inte det heller?
Men visst har det väl snöat myckat i alla fall, i år vill säga. Va? Menar du att det inte snöat så mkt alls i år?
"Men" säger jag, "nog är väl detta normalt och så har det väl alltid varit med det svenska vädret, att det regnar under februari och snöar 3 gånger under en hel vinter?".

Inte? Va? Jag kan inte tro mina ögon! Hur kan detta komma sig? Men vänta....kan det bero på att klimatet blivit så varmt på vår jord att rubbat väderbalansen? Jag tyckte jag läste nåt om det nån dag....klimathotet/växthuseffekten kallas det visst. Vad är det?

//Hiro

PS! Läs gärna om hunden som åts upp av en orm här. Lika onormalt som att det snöat så lite denna, och de föregående, vinter


Kommentarer
Postat av: allie

när jag flyttade till Stockholm började jag irritera mig på människor, hela tiden. I tunnelbanan, i rilltrappan, på bussen... Men så en dag tänkte jag på Saddam Hussein och blev ledsen och då i samma stund kom jag att tänka på hur harmlösa alla dessa människor är. Tänk vad harmlös med fjortonåriga tjejer som skriker och sjunger och klappar hnderna, vad harmlöst med folk och männsikor som egentligen inte gör någon illa. så nu har jag plötsligt slutat irritera mig, jag irriterar mig nästan aldrig på någon längre. jag tänker mest bara "vad harmlöst".

Postat av: Stefan

Touché. Jag för min del tänker rösta emot en klimatf... Nej kanske inte bara för att inte riskera att stå på samma sida om muren som orginalbloggaren här. Men skarp är han... på ett talspåkigt vis.

By the way. Who is this Saddam Hussein? Does he like climate change? Stockholmsvetenskap I bet.

2008-03-12 @ 14:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback