Schlogger

Det har varit så hemskt, tårarna bara sprutade, sa Perrelli till SVT om festivalpressen.

Det är klart hon säger den gamla schlagerräven.

Alltså det är klart jag bryr mig, det fattar ni ju. När jag dessutom ser henne sitta och använda alla möjliga knep för att verka som om det vore hennes största grej i livet så går mitt stora schlagerhjärta itu.

Eller nej. Jag har ju inget. Men jag och Petra valde att efter en halv påse schlagerchips och ett par vinbärsgeléglas (vi har diskat ur två stycken, de är fantastiska) bordeauxvin (jag var tvungen att läsa flaskan för att stava rätt) att rösta på BWO. Men vi visste inte om telefonnumret var 099 eller 090 så det sket sig och därför och endast därför som Perelli vann.

Men det plågsammaste är som sagt att genomlida hennes gester, som uppkommit av tre anledningar.
1, hon är så pass van vid amsterdamnaglar att hon håller dem borta från naturliga, mänskliga rörelsemönster
2, hon struntar egentligen i om hon vinner men hon vet att vinst ger en garant för stadigt cash-flow och highlights blir allt dyrare i dessa dagar.
3, En vinst hänger på att far- och mormödrar landet runt tror att hon är girl-next-door.

Trots att hon har hållit på i 73 år med detta så sitter hon alltså ändå med Richard Gere böner och försöker se ut som att hon tänker "åh herregud vad alla andra är duktiga jag är bara glad att jag får sjunga jag älskar att sjunga jag har sjungit sen innan jag kunde tala detta är så fantastiskt underbart guu vad jag älskar alla andras sånger" HELA tiden därför att hon rent cyniskt vet att när som helst kan en kamera pekas mot hennes nuna och då får inte en glimt av mänskligt "shit vad svettig jag är varför får vi inte dricka mojitos bara för att vi filmar det är ju festival för fasiken och vad får Sjögrens trumpetare för provision för detta, han är ju inte med i produktionsrättigheterna för singeln"

Nu ska jag avsluta detta med att säga att världens bästa schlager; den som ska vinna varje år..äro.. Claes-Göran Hederström med det börjar verka kärlek banne mig.
8 poäng för kragen
10 poäng för blåset
12 poäng för texten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback