What's with these homies dissin' my girl?

image363Min egen look-alike Dexter är..ja jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Petra var den som startade det (det krävs alltid en som startar en look-alike) och sen när folk tillfrågas så säger de "joo, lite grann kanske" (detta krävs för att legitimera look-alike diskursen) och sedan rullar det på.

Min förra look-alike var Josh Hartnett, mest för att Becka hade sett 40 days and 40 nights och tyckte att han rörde sig likadant som jag och bara tänkte på att runka. Honom kunde jag initialt inte acceptera som look-alike men han beskrevs ändå som en pudding senare så det var enklare att acceptera än Dexter.

Fast Dex är ändå lite arty.

Den märkligaste liknelsen var Snigel-Anna som påstod att jag var lik Audrey Hepburn.

 

Ändå är jag märkligt fascinerad vid liknelser. Jag kan aldrig hålla klaffen om det. Det är en sanslös besatthet som går in i mitt huvud och som får mig att säga "är han inte typ som en blandning mellan den där killen i Heroes och Carlton i Fresh Prince?" och jag kommer aldrig på namnet på den ena. Att Petra ens orkar med mig. Det gör hon kanske inte. Nu skäller hon på mig för att jag bara sitter här.

Kommentarer
Postat av: Petra

Äh, nu överdiver du. Jag skällde inte. Jag bara påpekade att medan jag väntade på att du skulle bli färdig så hann jag limma ihop ett askfat och vika en massa kläder... Jag var inställd på shopping-mode och då blir tonfallet lite aggro. Det finns förresten andra bilder på dexter där du är mer lik. Tex den jag la upp på din myspace.

2008-03-08 @ 18:03:31
Postat av: Allie

Jag håller med om Josh. Ni är ruskigt lika på ett bra sätt. Men mest är du lik han eleven i klassen jag hade när jag jobbade på skola i Borås. Han som jag alltid frågade om han var säker på att han inte hade några släktingar vid namn Karlsson eller någon släkting överhuvudtaget från Eskilstuna eller Värnamo. Det slutade med att han satt längst bak jämt och fräste åt mig att han inte hade några släktingar...alls.

Postat av: patrikpatrik

jo men han var inte känd så det räknas inte. att vara känd är alltid det enda som räknas

2008-03-08 @ 18:51:22
URL: http://doriangray.blogg.se
Postat av: Stefan

När du var liten och fjunig må du ha liknat Joshie. Det dör att likna dig vid honom då. Men idag, som den unga starka man som jag känner dig måste jag ändå säga Dexter, tusan också nästan till 100% till och med. VAr inte ledsen för detta dock. Dexter hade kunnat piska Joshies ass och jag anser inte att joshie är en pudding. Så det så.

2008-03-12 @ 14:22:00
Postat av: Stefan

Dessutom man beskriver folk lättast genom att likna dem vid andra. hmm sa jag precis att stealth är viktigt för en rogue?. Damn it. Jag kan inte beskriva folk alls och det är det osynliga ok jag måste bära hela tiden. Ja föreutom att då och då
uttrycka saker som alla redan vet med en vis röst. Att jag inte får stryk oftare.

2008-03-12 @ 14:24:41
Postat av: Stefan

Dessutom man beskriver folk lättast genom att likna dem vid andra. hmm sa jag precis att stealth är viktigt för en rogue?. Damn it. Jag kan inte beskriva folk alls och det är det osynliga ok jag måste bära hela tiden. Ja föreutom att då och då
uttrycka saker som alla redan vet med en vis röst. Att jag inte får stryk oftare.

2008-03-12 @ 14:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback